سفارش تبلیغ
صبا ویژن
داوود در دعاهای خود می گفت : «بارالها !من دوستی تو و دوستی آن که دوستت دارد و کرداری که مرا به دوستی ات می رساند، از تو درخواست می کنم . بارالها !دوستی ات را نزدم محبوب تر از خودم، خانواده ام و آب خُنکْ قرار ده» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :0
کل بازدید :59092
تعداد کل یاداشته ها : 146
103/2/29
2:44 ع

بلندترین درخت زنده زمین | سایت تفریحی پویه


 

  • بلندترین درخت زنده زمین | سایت تفریحی پویه

    همواره ثبت “ترین‌ها” در تاریخ از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و طرفداران خاص خود را دارند. امروز می خواهیم شما را با بلند ترین درخت جهان آشنا کنیم. این درخت که”هیپریون”نام دارد با 3 متر ارتفاع بیشتر، رکورد درختی با نام “غول بزرگ استراتوسفر” که ارتفاع 112،5 متر را شکسته است.

    جالب است بدانید غول بزرگ استراتوسفر دو برابر بلند تر از مجسمه آزادی است. طبیعت شناسانی در جستجو های خود به کمک ابزار لیزری موفق به کشف”هیپریون” به ارتفاع 115،5متر شدند.

    دانشمندان به منظور اندازه گیری دقیق این درختان از طناب های بلند استفاده کردند که از بالاترین نقطه تا پایین ترین بخش درخت را پوشش دهد که پس از ساعت ها تلاش توانستند اندازه واقعی این درخت را بیابند و در نهایت اعلام کردند که ارتفاع واقعی هیپریون، 115،54 متر است.

    این درخت را از این جهت که در دهه 70 میلادی در چند متری آن تمامی درختان اطرافش قطع شدند، درخت خوش شانسی می دانند. طبق گفته «استیو سیلت” هیپریون ” به سن انسانی، حدود 20 سال سن دارد.

    گفتنی است؛ محل دقیق قرارگیری این درخت به جهت در امان ماندن از دسترسی و هجوم گردشگران تاکنون اعلام نشده است.


    منبع : yjc



  
  

سوء تغذیه یکی از عوامل ناشنوایی در کودکان


 

  • سوء تغذیه یکی از عوامل ناشنوایی در کودکان

    محققان دریافتند کودکان دچار سوءتغذیه در سال های پیش دبستانی بسیار در معرض ابتلا به اختلال شنوایی در سنین بالاتر قرار دارند.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، ناشنوایی چهارمین عامل معلولیت در دنیا است و حدود 80 درصد افراد دچار این معلولیت در کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد زندگی می کنند.

    در این مطالعه، محققان رابطه بین شنوایی بیش از 2200 فرد بزرگسال جوان را با وضعیت تغذیه شان در کودکی تا اوایل 16 سالگی بررسی کردند.

    نتایج تست های شنوایی نشان می دهد که افراد بزرگسال جوان که در دوره کودکی رشد نامناسبی داشتند حدود دو برابر بیشتر با علائم ناشنوایی مواجه می شوند.

    رشد کم در دوره کودکی یک مشکل مزمن سوءتغذیه است که غالبا قبل از تولد شروع می شود؛ زمان قبل تولد زمانی حیاتی برای رشد عملکرد شنوایی است.

    کیت وست، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تاخیر در رشد گوش داخلی ناشی از سوءتغذیه، بخصوص در دوره جنینی، در افزایش ریسک ناشنوایی نقش دارد.»

    به گفته محققان، شرکت کنندگانی که در کودکی بیش از اندازه لاغر بودند هم دو برابر بیشتر در معرض ریسک بالا ناشنوایی قرار داشتند.

    محققان همچنین عنوان می کنند سوءتغذیه حاد آسیب پذیری کودکان را در معرض انواع عفونت ها، از جمله گوش، افزایش می دهد. عفونت های مکرر گوش می تواند منجر به ناشنوایی شود.


  
  

چرا رباط صلیبی پا در ورزش دچار پارگی می شود؟


 

  • چرا رباط صلیبی پا در ورزش دچار پارگی می شود؟

    دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی دو سالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب های ورزشی، گفت: پارگی رباط صلیبی قدامی ، شایع ترین آسیب رباطی زانو به ویژه در ورزشکاران است.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر حمیدرضا یزدی، اظهار داشت: مفصل زانو یک مفصل لولایی است که توسط یک سری رباط استحکام خود را به دست می آورد. در مفصل زانو حداقل چهار رباط اصلی داریم که شامل دو رباط صلیبی و دو رباط جانبی است. این چهار رباط اصلی مفصل را کاملا پایدار می کند تا ما بتوانیم راه برویم، ورزش کنیم و زندگی روزمره خود را داشته باشیم.

    وی افزود: اگر این رباط ها دچار آسیب بشوند، طبیعتا مفصل دچار اختلال حرکتی و ناپایداری می شود. یکی از شایع ترین رباط های زانو که معمولا دچار آسیب می شود، رباط صلیبی قدامی (ای سی ال) است که ورزشکاران آن را به خوبی می شناسند.

    یزدی بیان داشت: پارگی این رباط شایع ترین میزان آسیب رباطی زانو است به خصوص در ورزشکارانی مانند فوتبالیست ها، والیبالیست ها، بسکتبالیست ها و افرادی که اسکی می کنند یا آنهایی که ورزش های پرجنب و جوش دارند.

    وی اضافه کرد: این بیماری منجر به خالی کردن زانو و  ناپایداری در زانو می شود و به تدریج با گذر زمان، آسیب های ثانویه اتفاق می افتد که می تواند شامل پارگی های مینیسک، آسیب سایر رباط های زانو و همچنین احتمال آسیب غضروف باشد که ماحصل اینها منجر به آرتروز زودرس می شود.

    یزدی با اشاره به پیشرفت های حاصله در درمان بیماری های زانو گفت: امروزه به خصوص با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه جراحی و درمان آسیب های رباط صلیبی قدامی داریم، باید وقتی فردی دچار این آسیب ها می شود، تشخیص صحیح داده شده و سریعا درمان آغاز شود.

    وی اظهار داشت: ثابت شده افرادی که دچار آسیب رباط صلیبی می شوند، در سنین پائین تری به آرتروز مبتلا می شوند بنابراین با درمان جراحی این رباط می توان احتمال آسیب های ثانویه را کم کرد و بنابراین سن آرتروز را به تاخیر انداخت و در نتیجه احتمال آسیب های ثانویه را کمتر کرد.

    دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو ، آرتروسکپی و آسیب های ورزشی تاکید کرد: بنابراین آنچه مهم است به ویژه در ورزشکاران این است که چنانچه این اتفاق بیفتد، باید در اسرع وقت سریعترین و بهترین درمان را ارائه داد.

    وی در خصوص درمان نیز اظهار داشت: برای برگرداندن رباط به شکل اولیه باید حتما جراحی انجام شود اما افرادی که علائم زیادی ندارند یا دچار کهولت سن هستند، درمان های فیزیوتراپی کفایت می کند.

    پنجمین کنگره بین المللی دو سالانه انجمن جراحی زانو ، آرتروسکپی و آسیب های ورزشی 25 تا 28 بهمن 96 در مرکز ممایش های بین المللی جزیره کیش با حضور متخصصان جراحی زانو از 5 قاره جهان برگزار می شود.


  
  
<      1   2   3