سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به رگهاى دل این آدمى گوشتپاره‏اى آویزان است که شگفت‏تر چیز که در اوست آن است ، و آن دل است زیرا که دل را ماده‏ها بود از حکمت و ضدهایى مخالف آن پس اگر در دل امیدى پدید آید ، طمع آن را خوار گرداند و اگر طمع بر آن هجوم آرد ، حرص آن را تباه سازد ، و اگر نومیدى بر آن دست یابد ، دریغ آن را بکشد ، و اگر خشمش بگیرد بر آشوبد و آرام نپذیرد ، اگر سعادت خرسندى‏اش نصیب شود ، عنان خویشتندارى از دست بدهد ، و اگر ترس به ناگاه او را فرا گیرد ، پرهیزیدن او را مشغول گرداند ، و اگر گشایشى در کارش پدید آید ، غفلت او را برباید ، و اگر مالى به دست آرد ، توانگرى وى را به سرکشى وادارد ، و اگر مصیبتى بدو رسد ناشکیبایى رسوایش کند ، و اگر به درویشى گرفتار شود ، به بلا دچار شود ، و اگر گرسنگى بى طاقتش گرداند ، ناتوانى وى را از پاى بنشاند ، و اگر پر سیر گردد ، پرى شکم زیانش رساند . پس هر تقصیر ، آن را زیان است ، و گذراندن از هر حد موجب تباهى و تاوان . [نهج البلاغه]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :1
کل بازدید :59045
تعداد کل یاداشته ها : 146
103/2/16
1:9 ص

مشخصات خودروی کیا سورنتو | سایت تفریحی پویه


 

  • مشخصات خودروی کیا سورنتو | سایت تفریحی پویه
     

    خودرو

     
    نام خودرو   کیا سورنتو  
    کشور سازنده  

    کره جنوبی

     
    سال (طراحی)   2013  

    مشخصات فنی

     
    موتور   6 سیلندر 24 سوپاپه  
    حجم موتور   3470سی سی  
    حداکثر قدرت   277 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه  
    حداکثر گشتاور   335 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه  
    جعبه دنده   6 دنده خودکار تیپ ترونیک  
    شتاب 0 تا 100   8.5 ثانیه  
    حداکثر سرعت   200 کیلومتر در ساعت  
    وزن   1639 کیلوگرم  
    اندازه (میلیمتر)   4685 طول – 1885 عرض – 1710 ارتفاع  
    فاصله بین دو محور   2700 میلیمتر  

    مصرف سوخت و استانداردها

     
    مصرف سوخت داخل شهر   – لیتر در هر صد کیلومتر  
    مصرف سوخت خارج از شهر   – لیتر در هر صد کیلومتر  
    مصرف سوخت ترکیبی   8.2 لیتر در هر صد کیلومتر  
    حجم باک   64 لیتر  
    استاندارد آلایندگی   یورو 4  
    میزان تولید CO2   – گرم در هر کیلومتر  
    استاندارد امنیت    

    تجهیزات و امکانات

     
    ترمز و پایداری  
    ABS – EBD – ESS – ESC – DBC – VSM  
    کیسه هوا   کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – پرده ای – مجموعا 6 کیسه هوا  
    سیستم صوتی   سیستم صوتی باقابلیت پخش CD و MP3 – دکمه های کنترلی روی فرمان – ورودی iPod و USB و AUX – صفحه نمایش 7 اینچی – نویگیشن به صورت سفارشی  
    دیگر تجهیزات   گیربکس 6 سرعته خودکار یا دستی – رینگ های 17 اینچی – شیشه های عقب ضد نور خورشید – روشن شدن دستگیره ها هنگام نزدیک شدن به خودرو – تزئینات LED در داخل – سیستم start/stop (روشن شدن موتور به کمک دکمه) – سیستم keyless entry (باز و بسته شدن خودکار درها هنگام نزدیک شدن به خودرو) – محفظه بار در زیر صندوق عقب – سیستم HAC (سیستم کمکی خودرو در سربالایی) – چرخش چراغ های جلو در پیچ ها – پشت سری های فعال شونده – سنسور پارک در جلو و عقب – سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو – حافظه تنظیم صندلی -قابلیت انتقال نیرو به چهار چرخ (4WD) – این خودرو به صورت 5 یا 7 نفره عرضه شده – تجهیزات سفارشی: رینگ های 18 یا 19 اینچی – روکش چرمی – کروز کنترل – روشن شدن خودکار چراغ ها (سنسور نور) – دوربین عقب – چراغ های زنون – سقف پانوراما – گرمکن و سرد کن صندلی های جلو (پشتی و کفه صندلی) و گرمکن صندلی های عقب (تنها در کفی صندلی) – صفحه سوپرویژن – جمع شدن آینه ها به صورت برقی – سیستم ESP  

    قیمت و نمایندگی

     
    قیمت بازار صفر کیلومتر    
    قیمت بازار کارکرده   از 185 تا 235 میلیون تومان – بروزرسانی در: 1395/9/19

  
  

مسافر بازمانده «پرواز مرگ» چگونه از هواپیما جا ماند؟


 

  • مسافر بازمانده «پرواز مرگ» چگونه از هواپیما جا ماند؟
    کرامت نرگس نژاد یکی از مسافران پرواز امروز هواپیمای سقوط کرده تهران- یاسوج که نامش نیز در لیست 60 نفره بوده و بلیت خود را نیز باطل نکرده بود در آخرین لحظات و ساعت حرکت از مسافرت با این هواپیما منصرف شد.

    نرگس نژاد با تأیید این خبر اظهار داشت: در حالی که نام اینجانب در لیست 60 نفره پرواز امروز هواپیمای تهران – یاسوج به شماره 3704 بود اما با توجه به شرایط نامساعد جوی و اطلاعاتی که از سایت هواشناسی کشور گرفتم با احتمال لغو پرواز به فرودگاه مهرآباد نرفتم.

    وی تصریح کرد: حتی راننده شرکت نیز ساعت 6 و نیم صبح درب منزل منتظر سوار شدن اینجانب بود و اصرار بر دیر شدن می‌کرد اما با مراجعه به سایت هواشناسی و پیش بینی وضعیت نامناسب این احتمال را می‌دادم که به‌طور حتم این پرواز لغو می‌شود.

    نرگس نژاد که مجری یک طرح تجاری و رفاهی در میدان مرکزی شهر یاسوج است، گفت: برنامه سفرم به یاسوج به دلیل جلسه‌ای برای پیگیری همین طرح عمرانی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود.

    نرگس نژاد هم اینک 50 سال سن دارد و پیش از این معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه، مدیرکل مسکن و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بود.

    پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 59 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح امروز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.


    منبع : اقتصادنیوز



  
  

متخصصان رادیولوژیست نگران آینده شغلی خود


 

  • متخصصان رادیولوژیست نگران آینده شغلی خود

    رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: با افزایش قیمت دستگاه های رادیولوژی و کاهش نرخ تعرفه ها، اغلب متخصصین این رشته نگران آینده شغلی خود شده اند.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر جلال جلال شکوهی رئیس انجمن رادیولوژی ایران در حاشیه سمینار دو روزه تصویر برداری زنان، افزود: سمینار تصویربرداری زنان یک کنگره دوره ای است که با کنگره سالیانه این انجمن متفاوت است. این کنگره براساس جامعه رادیولوژی تصمیم گیری می شود. موضوعی که در کنگره امسال مطرح می شود تصویر برداری زنان است.

    وی ادامه داد: همانطور که می دانید در اغلب کشورها، زنان نصف جمعیت را تشکیل می دهند و سلامت آنها روی جامعه تأثیر بسزایی دارد.

    رئیس انجمن رادیولوژی ایران درخصوص اعتراضات اخیر این گروه اظهار داشت: جامعه رادیولوژیست ها صرفنظر از موضوع تعرفه ها، اعتراضات متعددی از بخشی از تصمیم گیری های وزارت بهداشت داشته اند که عمدتا در خصوص این تصمیم گیری ها با انجمن ما مشورت نشده بود.

    وی گفت: انجمن ها نهادهای مردمی و غیر دولتی هستند که افراد حرفه ای و فنی در آن جمع شده اند. وزارتخانه ها و دولت ها می بایست از آنها استفاده کنند.

    جلال شکوهی تصریح کرد: تصمیم گیری برای مناطق محروم زیر نظر خود انجمن رادیولوژیست ها نیز هست اما برای تصمیم گیری راجع به آن باید مشورت بیشتری کرد. حتی برخی اطلاعات تخصصی که ما در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهیم، مورد استفاده قرار نمی گیرد.

    رئیس انجمن رادیولوژی ایران یادآور شد: اخیراً بخشنامه هایی مصوب شده که در خصوص آن با ما مشورت نشده است. مانند گاردلاین های سونوگرافی که خوشبختانه به دستور وزیر ملغی شد. در جلسات متعددی که با معاونت درمان داشتیم در خصوص گاردلاین ها، به پزشک زنان اختیاراتی داده شد که اگر به رادیولوژیست ها می گفتند می توانستند آنها را انجام دهند.

    وی یادآور شد: بیش از 12 سال است که مصوبه ای داریم که اگر پزشک زنان در مطب اقدامات رادیولوژیستی انجام دهد باید جریمه شود اما نظارتی بر آنها نیست.

    جلال شکوهی در پایان خاطر نشان کرد: با افزایش قیمت دستگاه ها ی رادیولوژی و کاهش نرخ تعرفه ها، اغلب متخصصین این رشته نگران آینده شغلی خود شده اند.


  
  

راهنمای خرید کرم پودر برای نوروز


 

  • راهنمای خرید کرم پودر برای نوروز

    در این مطلب به نکته‌هایی اشاره می‌کنیم که بهتر است هنگام خرید کرم‌ پودر به آنها توجه داشته باشید.

    کرم‌ پودر از جمله محصولات آرایشی است که تاثیر قابل‌ توجهی در زیبایی چهره دارد و اگر رنگ و بافت آن به درستی انتخاب شود، می‌تواند نقص‌های صورت را بپوشاند و چهره را زیباتر کند اما انتخاب نادرست می‌تواند حالت ماسیدگی روی صورت ایجاد و چهره را از حالت طبیعی خارج کند. در این مطلب به نکته‌هایی اشاره می‌کنیم که بهتر است هنگام خرید کرم‌ پودر به آنها توجه داشته باشید.

    چه رنگ کرم‌ پودری مناسب پوست شماست؟

    هنگام انتخاب کرم‌ پودر 3 رنگ را امتحان کنید؛ رنگ همرنگ با پوستتان، طیف رنگی روشن‌تر و طیف رنگی تیره‌تر. هر یک از این 3 رنگ را روی خط چانه امتحان و صبر کنید تا کرم‌ پودر جذب پوست شود. هر رنگی که محوتر شد، یعنی برای پوست شما مناسب‌تر است. اگر امکان امتحان کرم‌ پودر وجود نداشت، شیشه کرم‌ پودر را جلوی چانه‌تان بگیرید تا متوجه شوید کدام رنگ به پوستتان نزدیک‌تر است.

    چه نوع کرم پودری بخریم؟

    کرم پودر مایع 

    کرم‌ پودرهای مایع پوشانندگی ضعیفی دارند. با این حال تعداد مصرف‌کنندگان شان بالاست و مناسب هر نوع پوستی هستند. این نوع کرم‌ پودر را به سادگی با اسفنجی مرطوب می‌توان روی پوست پخش کنید. استفاده از مرطوب‌کننده زیر آن نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

    کرم پودر فومی 

    میزان پوشش‌ دهی موس‌ها (فوم‌ها) متوسط است. این نوع کرم‌ پودر، در واقع، ترکیبی از پودر و کرم مرطوب‌ کننده و مناسب پوست‌های مختلط و چرب است. هنگام مصرف موس‌ها باید کمی آنها را در دستتان گرم کنید تا بهتر روی پوست بخوابد.

    کرم پودر خامه‌ای 

    انواع خامه‌ای و غلیظ پوشانندگی کاملی دارند. به راحتی روی پوست پخش می‌شوند و به‌دلیل غلظت بالا و پوشانندگی عالی و ماندگاری خوبی که روی پوست دارند، پرطرفدارند. معمولا آرایشگران از این نوع کرم‌ پودر برای پوشاندن لک و نواقص صورت استفاده می‌کنند.

    کرم پودر رنگی 

    این نوع مرطوب‌ کننده‌ها نیز از انواع کرم‌پودرها محسوب می‌شوند. میزان پوشانندگی آنها به نسبت، متوسط رو به ضعیف و مناسب افرادی است که تمایل چندانی به آرایش کردن ندارند و ضمن مرطوب کردن پوستشان ترجیح می‌دهند کمی به پوستشان رنگ بدهند. این نوع کرم‌پودر طبیعی‌ترین حالت ممکن را روی پوست ایجاد می‌کند.

    کرم پودر بالشتی 

    این نوع کرم‌پودر مایع است و پوشانندگی ضعیفی دارد، اما بسیار پرطرفدار است. به راحتی می‌توان این کرم‌پودر را روتوش کرد و مشکل پوستی جدی ایجاد نمی‌کند. کرم‌ پودر کوسنی همراه با اسفنج استفاده می‌شود.

    کرم پودر سرمی 

    میزان پوشش‌دهی کرم‌ پودرهای سرمی ضعیف است. این نوع کرم‌پودرها معمولا لک‌ها را چندان محو نمی‌کند، ولی میزان چین و چروک را کاهش می‌دهد. در واقع، این نوع کرم‌ پودر به‌ دلیل نوع بافتی که دارد به عمق چین‌ها نفوذ کرده و با پر کردن شیارها چین و چروک را محو می‌کند. بیشتر کرم‌پودرهای سرمی حاوی ترکیبات ضد‌پیری و مواد سفید‌کننده و روشن‌کننده پوست هستند. این نوع کرم‌پودر باید با احتیاط روی جای زخم استفاده شود.

    کرم پودر کرمی 

    کرم‌ پودرهای کرمی هم مانند انواع غلیظ خامه‌ای که معمولا برای گریم استفاده می‌شوند، پوشانندگی خوبی دارند. پایه آنها روغنی است و معمولا ضمن ماندگاری طولانی، درمان مناسبی برای پوست‌های خشک هستند. با وجود این توصیه می‌کنیم زیر کرم‌پودر همیشه از نرم‌کننده یا مرطوب‌کننده استفاده کنید.

    کرم پودر خمیری 

    این نوع کرم‌پودرها هم پوشانندگی ضعیفی دارند و چندکاره محسوب می‌شوند. در عین رنگی‌بودن و پوشاندن نسبی لک‌های صورت، مرطوب‌کننده هستند و حاوی ضد‌آفتاب و ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان و ضد‌چروک‌اند. این نوع کرم‌پودر بهترین نوع برای استفاده روزانه است.

    کرم پودر معدنی 

    پوشانندگی بسیار ضعیفی دارند. بافت آنها پوست را نرم و لطیف می‌کند و بدون ترکیب‌های شیمیایی و رنگ و اسانس هستند، بنابراین معمولا مناسب پوست‌های حساس‌اند. می‌توانید از نوعی از کرم‌پودر که پوشانندگی قوی‌تری دارد روی این نوع پودر کمک بگیرید، اما اگر پوست خشکی دارید، این کار را نکنید. این پودر را به کمک فرچه یا اسفنج باید روی پوست بزنید.


    منبع : salamat.ir



  
  

نشانه‌های فساد ماست چیست؟ | سایت تفریحی پویه


 

  • نشانه‌های فساد ماست چیست؟ | سایت تفریحی پویه

    آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که تاریخ مصرف ماست‌تان بگذرد و ندانید که آیا این اتمام تاریخ مصرف به معنای فاسد شدن ماست است یا می‌توان آن را تا چند روز آینده هم مصرف کرد؟ اصلا آیا می‌دانید که نشانه فساد ماست چیست؟

    متخصص بهداشت مواد غذایی در پاسخ به این پرسش‌ها گفت: «ماست به‌خاطر 2 ویژگی خاصی که دارد، فسادش نسبت به سایر مواد غذایی با تاخیر بیشتری صورت می‌گیرد. یکی از این ویژگی‌ها، آن است که شیر مصرفی برای تهیه ماست، باید جوشیده شده باشد و با شیر خام نمی‌توان ماست، درست کرد. دومین ویژگی هم فعالیت میکروارگانیسم‌های غیر بیماری‌زا داخل محیط ماست است. این میکروارگانیسم‌ها یا باکتری‌ها، به‌صورت رقابتی اجازه رشد به سایر باکتری‌ها را نمی‌دهند و به این ترتیب، روند فاسد شدن این محصول لبنی را به تعویق می‌اندازند».

    متخصص بهداشت مواد غذایی به این نکته هم اشاره کرد که همین میکروارگانیسم‌ها، باعث تولید اسیدلاکتیک در ماست می‌شوند و وجود این محیطی اسیدی هم عامل دیگری برای فساد دیرهنگام ماست است.

    «خود اسید لاکتیک باعث کاهش pH ماست می‌شود و جلوی رشد میکروب‌ها در محیط آن را می‌گیرد».

    وی تاکید می‌کند که تمام این ویژگی‌ها دست به دست هم می‌دهند تا از ماست محصولی بسازند که به‌سادگی فاسد نشود.

    «اگرچه بحث مسموم شدن با مصرف ماست، تقریبا منتفی است اما کیفیت این محصول می‌تواند تحت شرایطی به‌شدت پایین بیاید و آن را غیر قابل مصرف کند».

    چه شرایطی؟ «اگر ماست در معرض حرارت محیطی بالا، تابش نور آفتاب یا گرمای شدید قرار بگیرد، پروتئین‌هایش هیدرولیز و تجزیه به اسیدهای آمینه‌ای می‌شوند که مزه تلخی دارند. با این حساب می‌توان گفت که تلخ شدن یا کپک زدن ماست نشانه از دست رفتن ایمنی خوراکی آن است و در این شرایط باید ماست را دور بریزید».


    منبع : salamatnews.com



  
  
   1   2   3      >